Paris, Je t’aime

Parisul nu poate fi povestit, Parisul trebuie vazut. Asta simt acum, la intoarcere. Ma bucur ca am avut ocazia sa fiu acolo, chiar si pentru putin putin timp, pentru ca m-am simtit foarte “acasa“.

Zborul Baneasa – Beauvais a fost fara probleme, mi-a fost cam teama la decolare si am simtit din plin toate diferentele de presiune. La fel mi s-a intamplat si la aterizare, dar in rest m-am simtit ok. Oricum, foarte stranie senzatia de nemiscare din avion,  senzatia ca stam pe loc, desi zburam pe deasupra norilor cu 700 km/h. Din aeroport ne-am urcat intr-un autobuz care ne-a dus pana la Porte Maillot in aproximativ o ora si jumatate. Pretul biletului: 15 euro/persoana un drum, deci 60 de euro 2 persoane dus-intors (de luat in calcul si adaugat la pretul biletelor de avion low-cost – care nu mai sunt atat de low in momentul in care mai adaugi si taxa de bagaj de cala).

Am ajuns la hotel in  jurul orei 14.00, ne-am cazat si apoi am plecat sa hoinarim prin Paris. Vremea nu parea sa tina cu noi. O ploaie marunta se chinuia sa ne descurajeze. N-a reusit! Drept pentru care s-a lasat pagubasa si s-a oprit. De altfel in urmatoarele zile a fost o vreme absolut superba, cald (25 de grade) si senin, perfect pentru plimbare in tricou 😀

Prima zi: mancat pe terasa chiar in fata scarilor ce duceau la Sacre Coeur, plecat spre centru via Pigale/Moulin Rouge, vazut Turn Eiffel, urcat la nivelul 2, tremurat genunchi rau de tot (am rau de inaltime), lasat Dorin sa faca poze multe, coborit, plimbat cu autobuzul, oprit in Place de L’Ecole Militaire si mancat cina festiva de birthday la un restaurant de acolo. A, si baut vin rosu buuuuun!

IMG_2488  IMG_2490  IMG_2510 IMG_2546 IMG_2575 IMG_2565 IMG_2619 IMG_2645

Ziua doi: mancat croissantes si pain au chocolat, baut cafea buuuuuna de tot la o terasa din Montmartre, vizitat Sacre Coeur, urcat niste trepte multe si inguste pana in turn si vazut panorama (rau de inaltime again!). Evident s-au terminat bateriile aparatului foto taman cand Dorin facea poze … Plimbare pana la Louvre si intrat in Apple Store 😀 N-am intrat la muzeu pentru ca era aproape de inchidere. L-am vizitat totusi a doua zi cand era program prelungit pana la ora 21.00. Vizita la Notre Dame (impresionanta!) si apoi baut bere pe terasa fix langa ea (10 euro o bere – deh, locul conteaza, iar noi suntem niste moguli in devenire 😛 ). Am uitat sa spun ca eram in tricou cu maneca scurta si afara era super cald! De acolo am plecat pe malul Senei si am trecut in Cartierul Latin (de unde ne-am luat prajituri), apoi pe Boulevard Saint  Michel pana la Sorbona. Am ajuns pana la Jardin du Luxembourg, dar era inchisa 🙁 Asa ca ne-am intors la hotel pentru ca trebuia sa luam cina intr-un restaurant tipic parizian din Montmartre (pe Rue de Trois Freres). Am mancat ceva de rata, cu niste branza – de fapt habar nu am ce era pe acolo, dar avea un gust deosebit 😆

IMG_2651 IMG_2669 IMG_2687

IMG_2699 IMG_2725 IMG_2756

Si pentru ca postul asta a fost inceput acum o saptamana si ceva, n-o sa ma lungesc foarte tare. Ultima zi am petrecut-o la cumparaturi, in Galeriile Lafayette, de unde ne-am luat parfumuri si portofele de piele 😛

Ce mi-a placut la Paris:

• atmosfera super relaxata
  • terasele mici de peste tot, unde am facut ceea ce fac parizienii de obicei: baut cafea, fumat si admirat trecatorii. Mi s-a parut foarte ciudat ca toata lumea scruma pe jos (eu am cerut o scrumiera in prima zi si mi s-a spus ca e in regula sa “dau pe jos”), dar cu toate astea nu erau munti de chistoace pe trotuar …
  • mancarea super dichisita si vinul de Bordeaux
  • cladirile, strazile inguste si aliniate pe care incapeau cu greu autobuzele RATP-ului
  • metroul – cu mentiunea ca ar putea instala si ei niste scari rulante pentru niste turisti obositi si fara forma fizica 😛
  • concertul ad-hoc de sambata seara de langa Notre Dame: un tip cu o chitara, un altul cu un saxofon, un jam session urmarit de noi, foarte boem, de pe bordura. Si in timpul asta o pereche a dansat spontan pe strada
  • pistele pentru biciclete
  • pariziencele in fusta scurta pe scutere 🙂
  • cina din ultima seara pe Champs Elysees, cand am comandat escalop de vita milanez, fara sa avem idee ce inseamna asta ( 😆 ) si am primit o chestie super buna pe care am devorat-o cu toata foamea adunata intr-o zi petrecuta la shopping 😀
  • bomboanele de ciocolata 😀
  • Rue de Rivoli si Galeriile Vivienne (multe anticariate mititele pe acolo – aratau ca sufrageria unei bunici interbelice)
  • faptul ca am fost acolo alaturi de o persoana speciala, exact cea cu care mi-am imaginat mereu ca o sa vad Parisul 🙂

Pentru ca, la urma urmelor, Parisul e un oras pentru indragostiti. Si m-as intoarce acolo oricand … Drept pentru care la plecare nu am spus “Paris, au revoir”, ci “Paris, a bientot!” 😉

Later edit: hai ca l-am ambitionat si pe Mister D. sa scrie, asa ca cititi si versiunea lui aici. Ca de obicei, a scris mai amanuntit decat mine 😛

6 Comments

• 19.10.2010 - 11:33 | Permalink

Parisul e de ramas acolo. De doua ori am fost si simt ca daca nu mai merg curand fac apoplexie. Paris je t’aime la maxim!

• 19.10.2010 - 11:39 | Permalink

Da, si eu am avut senzatia ca as putea trai “de tot” acolo 🙂 E scump al naibii, dar merita din plin!

• 19.10.2010 - 21:56 | Permalink

Ma rog, vaz ca n-ai povestit de muzeul erotismului si nici de restauratul ala … Thai. Dar – in rest – pare ca ti-ai implinit un vis ce merita implinit. Ce urmeaza?

• 20.10.2010 - 10:09 | Permalink

Haha, poze de la muzeul erotismului nu pot sa pun. Erau niste … chestii de lemn, maaaari 😆 Se pare ca treburile stau la fel in orice epoca 😀

Da, sa stii ca mi-am implinit un vis mare. Urmeaza probabil Praga in curand si apoi mai vedem.

• 21.10.2010 - 12:20 | Permalink

Minunata poveste, minunate poze. Sper sa ajung si eu cat mai repede aici, mai ales ca am si cativa prieteni p-acolo si ar fi distractie maxima. Totusi si mie mi-e frica sa nu ajung sa vreau sa raman acolo de tot, cum am patit cu Venetia :))

• 24.10.2010 - 21:48 | Permalink

Fotografiile postate de tine mi-au trezit amintiri frumoase si pentru asta trebuie sa-ti multumesc.
    In Paris mi-am regasit visele din adolescenta, vise care pe atunci mi se pareau irealizabile.