Despre un weekend la mare

Pai sa va povestesc.

In primul rand, eu am vrut un weekend linistit, in care doar sa vad marea si sa-mi bag picioarele in ea. πŸ™‚ La propriu.

In al doilea rand, pentru ca nu voiam sa petrec prea mult timp pe drum, m-am gandit la o statiune din nordul litoralului (Navodari, Mamaia, Eforie Nord). Stiam ca drumul Constanta – Mangalia este aglomerat in weekend.

Initial am avut o rezervare la hotel Delta din Mamaia, dar se pare ca rezervarile telefonice nu sunt luate in considerare la ei. Asa ca ne-au spus vineri seara ca nu au camere (desi joi se facuse o rezervare). In fine. Noroc ca descoperisem eu in cautarile mele pe internet un hotelas mititel langa lacul Belona din Eforie Nord. Ei ii spun hotel, eu ii spun o vila cu 2 etaje. Mi-a placut ca era mai departe de nebunia statiunii si totusi foarte aproape de plaja Belona (care e la fel de mare ca cea din Mamaia).

Am plecat sambata dimineata la 6 fara 10 din fata blocului, la 6 intram pe autostrada, iar la 8.56 parcam in fata vilei. S-a mers aproape fara intreruperi. Cred ca doar inainte de podul de la Cernavoda ne-am oprit si am mers mai incet. La 10 fara ceva eram deja pe plaja si vorbeam cu Melek la telefon πŸ˜›

Apropo de parcare: unul dintre motivele de stres la mare e negasirea unui loc unde sa pui masina. In Eforie Nord gasesti fara probleme, dar 99% din locuri sunt CU PLATA si costa 10 ron/zi. Desi hotelul promitea pe site parcare proprie, in realitate chiar si locurile din fata lui se plateau separat.

Noroc ca am avut o umbrela mare care ne-a protejat de soare si am putut sa ne asezam unde am vrut, fara sa depindem de umbrelele de stuf amplasate pe plaja (cu sezlongurile aferente, care costau 15 ron bucata). Mie imi place sa stau pe cearceaf.

Plaja era plinaaaaaaaa! Cel putin pe malul apei era carpa langa carpa, de nu puteai sa intri linistit in apa fara sa calci pe “bombeul” cuiva. Mi-a placut ca, desi era multa lume, nu era asa galagie. Se auzea o muzica de la barul de pe plaja, dar nu era deranjanta. Si nu am auzit manele. Erau cosuri de gunoi pe plaja, iar lumea chiar isiΒ ducea resturile la cos, deci era relativ curatenie (in unele locuri erau chiar recipiente separate pentru plastic si hartie, dar oamenii nu respectau in totalitate indicatiile, asa ca gunoiul era amestecat – eh, baby steps, e un inceput).

La ora 13 ne-am dus la vila sa ne luam camera in primire (nu era gata de dimineata). O camera simpla, curata, cu un balcon ce avea vedere la mare, cu frigider si aer conditionat. Singurul neajuns a fost ca in baie nu exista sapun. Pentru mine nu e o tragedie, pentru ca oricum eu nu plec nicaieri fara sa am in bagaj propiul sapun si prosop (nu folosesc niciodata prosoapele de hotel – am eu un fix). Am gasit pe balcon si un uscator de rufe, unde am pus prosoapele si costumele de baie. πŸ˜›

Masa de pranz am luat-o la prima terasa care ne-a iesit in cale si care avea un meniu fix: ciorba de vacuta, ficatei de pui cu piure si clatita la pret de 14 ron. A fost mancabil, chiar daca piureul era din fulgi. Un aspect care mi-a placut a fost ca la foarte multe terase era meniul afisat afara si puteai vedea preturile.

Dupa masa ne-am plimbat putin prin statiune si eu mi-am cumparat un maieu verde cu o pisica pe el πŸ˜€ Foarte kitch-ios el asa, da’ mie imi place sa-mi cumpar cate o prostioara ieftina de la mare (a costat doar 9 lei). πŸ˜› Am baut chiar si o bautura din aia colorata stridentΒ si cu gust de chimicale. Cand esti la mare, faci ce face toata lumea …Β sau cum era ? πŸ˜†

Seara am iesit sa mancam pe strasse. Aglomeratie mare, lume pestrita care se misca haotic, toti in cautarea unui loc unde sa manance. Asta e partea care nu mi-a placut (in general nu-mi place inghesuiala de seara). Am preferat sa-mi iau un activia de baut si o punga cu cereale, pe care le-am rontait si a doua zi dimineata. Plus ca aveam fructe luate de acasa (si bine am facut pentru ca acolo erau mult mai scumpe).

Noaptea m-am trezit speriata de tunete si fulgere. A plouat torential pana dimineata. Dupa ce toate previziunile meteorologice anuntau canicula, m-am trezit ca dardaiam de frig in balcon. Nimic nu e mai frustrant la mare decat o dimineata ploioasa. πŸ™ Numai ca dupa pranz a iesit soarele, iar pana la amiaza s-a facut o vreme superba, numai buna pentru plaja si balaceala. Cei care au plecat de dimineata speriati de ploaie, au luat teapa πŸ™‚

Am plecat de pe plaja la 5 jumate, iar la 6 ieseam din Eforie Nord si ne minunam ca nu e nici un blocaj. De fapt tot drumul spre casa ne tot uitam sa vedem unde e aglomeratia aia de care se tot pomenea la radio si la tv. A fost super lejer traficul, astfel ca la ora 9 descuiam usa garsonierei mele.

Ah, sa nu uit: am facut si baie in mare. Era putin cam rece, dar suportabila si relativ curata. Nu am vazut alge, nu mirosea urat, nu erau gunoaie in apa. Am fost chiar convinsa sa ma urc pe un jetski (prima data in viata mea si probabil si ultima). Mi-a fost foarte frica, dar am rezistat eroic 10 minute (cu tipetele de rigoare evident). Asta e, sunt o fricoasa. πŸ™ Eu n-am curaj nici sa ma dau in tobogane din alea acvatice pe care se urca toti copiii. Not my kind of fun.

Cam asta fuse in mare. Sau la mare. πŸ™‚ Un weekend e suportabil, dar nu cred ca mi-as face tot concediul pe litoralul romanesc. E scump si in afara de plaja+baie in mare nu prea ai ce face. Poate doar sa mananci porumb copt si sa te “distrezi” in cluburile ultra-scumpe din Mamaia. Dar macar am vazut si eu marea pe anul asta, desi nu mai speram.

6 Comments

• 27.07.2009 - 15:10 | Permalink

… puteau sa puna niste paturi in dulap ca sa nu racesc πŸ˜›

27.07.2009 - 15:20 | Permalink

da da … sau puteai sa te gandesti tu sa-ti iei o bluza cu maneca lunga la tine πŸ˜›

• Melek
    27.07.2009 - 15:33 | Permalink

Haha! Prevad ca data viitoare o sa aveti SI MAI MULTE bagaje la voi >:)

27.07.2009 - 16:01 | Permalink

Da da .. o sa am 3 genti, nu doua πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜›
    Lasa ma, ca ne-a fost bine cu “bagajele” mele πŸ˜‰

• 29.07.2009 - 16:24 | Permalink

Postul asta optimist despre marea noastra ma face sa cred ca nu totul e pierdut. Si cu toate astea, nu stiu cand ma mai aventurez inspre ea.

30.07.2009 - 13:25 | Permalink

@Tomata: un weekend e suportabil si la noi. Dar cand vezi ce oferte faine sunt la altii (bulgari, greci, turci), parca nu-ti mai vine sa dai 20 de milioane pentru un sejur pe litoralul nostru πŸ˜‰