Plimbarile si dieta

Ei, iaca m-am intors de prin tari straine. Unde a fost foarte frumos, dar obositor. Drumul lung, petreceri, conferinte – totul facut cu un program strict, apoi 2 zile aglomerate la birou m-au secat de puteri. Asa ca weekendul asta am dormit si am lenevit prin casa.

Totusi, mica excursie in care am fost mi-a lamurit inca o data faptul ca este foarte dificil sa pastrezi o alimentatie corecta atunci cand pleci de acasa (sau iesi din cercul tau de confort). Am avut momente in Scotia in care as fi mancat si caramizi – meniul acolo a fost foarte sofisticat, dar deloc pe placul meu (peste si miel nu se numara printre alimentele mele preferate). In plus, in timpul escalelor am dat o tura prin aeroport si, in afara de patiserie si senvisuri cu multa paine, nu gasesti mare lucru. Aeroportul Luton primeste totusi 10 puncte pentru ca are un magazin Marks&Spencer Food de unde poti cumpara fructe si salate de fructe.

Ideea e ca, mai ales la drum lung, o punga cu fructe uscate poate face minuni. Si cum Solaris mi-a reamintit in vara asta cat de important este pentru oamenii activi sa manance sanatos, prin campania lor “Salveaza timp! Mananca sanatos“, m-am gandit sa pun “pe hartie” alimentele care m-au ajutat pe mine in ultimele luni nu numai sa dau jos 12 kilograme, ci si sa ma simt bine in pielea mea.

1. Cerealele – ziua mea incepe invariabil (chiar si cand calatoresc – la hotel intotdeauna sunt cereale) cu o portie de ovaz integral cu lapte. E gata in cateva secunde si imi tine de foame cateva ore bune. In plus, imi asigura necesarul de fibre pentru intreaga zi.

2. Fructe si seminte – gustarea de la ora 11 sau 17 inseamna ori un fruct, ori un pumn de nuci/migdale/seminte – depinde ce am in sertarul de la birou.

3. APA – need I say more? Beau apa cat de multa pot. Am tot timpul un pahar pe birou. Daca ai probleme cu digestia, un pahar cu apa la temperatura camerei baut pe stomacul gol face minuni.

4. Salatele de legume – le mananc cu placere la pranz sau seara. In Scotia mi-au lipsit mult rosiile si castravetii, asa ca in weekend am data iama in piata si mi-am facut provizii.

5. Carnea – o sa-mi sara vegetarienii in cap, dar eu mananc pui, curcan sau cotlet de porc (doar o data pe saptamana) pentru ca ma satura si im plac. Proteinele se digera mai greu asa ca tin de foame mai mult. Atata timp cat nu le combin cu cartofi prajiti, sunt ok.

6. Fructele Goji – le-am descoperit de vreun an si le consum dimineata impreuna cu cereale. Cred ca se pot pune si in biscuiti de casa sau prajituri, dar eu nu am incercat.

Stiu ca am tot scris despre schimbarile din alimentatia mea, despre lucrurile care m-au ajutat in ultimele luni (au dat rezultate) si ma gandeam sa va intreb si pe voi – cele pe care va preocupa sa traiti sanatos – ce alimente/produse/obiceiuri sanatoase ati introdus sau v-ar placea sa aveti? Ma inspir si eu de la voi, se mai inspira si altii … Asa ca fac un fel de leapsa pe care o trimit mai departe catre Silvia (despre care stiu ca face sport) si Vienela

Comentariile sunt deschise si primesc sugestii despre ce mancati voi mai ales cand plecati in calatorii.

 

 

5 Comments

  • 09.09.2013 - 18:40 | Permalink

    Multumesc pentru leapsa, Ciupercuta! Imi place subiectul si il voi dezvolta maine dimineata pe blog. Chiar sunt curioasa ce obiceiuri alimentare sanatoase au cititorii mei.

  • Pingback: Secrete de maximă securitate | Iubesc Viaţa

  • 10.09.2013 - 11:30 | Permalink

    Si eu multumesc! In ultimul timp am inceput si eu sa ma preocup iar de lucrurile bune pe care le putem face pentru noi. Si am descoperit ca nu e asa complicat 😀

  • Pingback: A sunkissed world » Blog Archive » Obiceiuri sanatoase

  • Codruta Bodoc
    31.01.2014 - 19:52 | Permalink

    Din postarile tale am inteles c-ai slabit foarte frumos cu ajutorul unui nutritionist. Imi poti da te rog si mie detaliile de contact? Am de dat jos vreo 7kg dupa cea de-a doua sarcina. Multumesc mult de tot!

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *