Niste schimbari

La inceputul lui 2013 am declarat sus si tare ca eu nu-mi doresc nimic. Bine, imi doresc, ca toata lumea, sa fiu sanatoasa, dar asta mi se pare o chestie de la sine inteleasa (by default pentru corporatisti), asa ca nu am considerat-o o “rezolutie”.

Ideea e ca nu mi-am facut o lista de obiective pe care sa o insir pe blog. Dar in sinea mea mi-am soptit ca anul asta va fi anul meu. Anul in care o sa am mai multa grija de mine. M-am cam neglijat in ultima vreme si e pacat. Ma apropii de 40 (!!!)Β de ani si parca incepe sa se vada.

Asa ca am inceput anul cu un set de analize. Care au iesit proaste! Colesterol mare, fier mic. Cu analizele in mana m-am prezentat la un medic nutritionist care sa ma invete ce sa mananc ca sa impac si colesterolul, si fierul si kilogramele in plus πŸ˜€ Si sa nu contina peste πŸ˜› Doctorita m-a ascultat si mi-a dat o lista de alimente permise din care eu sa-mi pot incropi un meniu (carne, legume, fructe, paine, cereale). Mi-a zis sa beau apa si sa facΒ miscare moderat.

Acum nu stiu, poate aveam eu alte asteptari de la un medic nutritionist, dar mi se pare ca am dat banii degeaba pe consultatie. Lista cu alimente permise gasesc la un click pe google, retete de mancaruri, la fel. Practic toata ziua stau pe net si caut retete ce pot fi gatite cu alimentele alea de pe lista. Dar eu m-am dus la ea caΒ sa-mi dea un regim personalizat, potrivit cu nevoile mele, sa imi recomande ce sa cumpar si cum sa combin alimentele. M-am dus la ea ca sa-mi dea un meniu si nu mi l-a dat πŸ™

Am fost destul de dezamagita, dar m-am apucat totusi sa-mi schimb felul de a manca. Am eliminat dulciurile (a fost foarte greu in prima saptamana) si am mancat exclusiv chestii gatite de mine (deci nu la restaurant). E foarte dificil sa fac mancare potrivita cu regimul meu, dar care sa poata fi mancata si de Dorin. E foarte greu sa merg la super market si sa aleg ceva. Toata lumea iti spune ca trebuie sa mananci legume si fructe, dar cum anume? Si nu, cartoful nu e o leguma! In plus, toate schimbarile astea ne-au dat si bugetul peste cap. Ca nu e ieftin sa mananci sanatos (mai ales iarna).

In fine, sa zicem ca experienta cu nutritionistul nu a fost dintre cele mai fericite pentru mine, dar macar a declansat ceva si am inceput sa ma schimb. Deocamdata nu prea vad rezultate – altele in afara de niste cearcane enorme si niste ameteli de mai mare dragul. Am slabit un pic, ce-i drept, dar moralul meu e departe de a fi ridicat. Plus ca de la foame ti se schimba dispozitia – am devenit mult mai artagoasa (sorry, Dorin).

M-am inscris la niste cursuri de dans ca sa fac acea miscare “moderata” πŸ˜› M-am gandit ca e mai putin plictisitor decat sa mergi la sala si sa alergi pe banda. Probabil ca as fi clacat dupa 2 minute de alergat si n-as mai fi trecut pe acolo πŸ˜€ Asa ca mai intai obisnuiesc putin corpul cu miscare si abia dupa aia ma bag si la “aparate”.

Anyway, schimbarea a inceput. Sa vedem cat ma tine πŸ™‚ Am un target de 10 kilograme. In minus πŸ˜›

 

11 Comments

  • 08.02.2013 - 13:20 | Permalink

    Daca esti ametita si flamanda, ceva nu e OK. Nu te infometa, ca nu rezolvi nimic cu asta. recomand inot, desi e scump ca naiba. Eu m-am apucat recent si ma simt chiar bine. Si dansul e misto, plus ca nu e atat de plictisitor cat sa te tot duci dintr-un capat in altul al bazinului πŸ˜€

  • 08.02.2013 - 14:26 | Permalink

    Inot mi-ar placea si mie, dar mai spre vara. Acum mi se pare prea frig la iesirea de la bazin.

  • 09.02.2013 - 08:19 | Permalink

    Legume poti manca (si) la gratar, sunt mai gustoase – ciuperci, dovlecel, ceapa chiar, ardei, sau coapte cu un pic de ulei, sare, ierburi, aici poti include si radacinoasele, care nu-s asa scumpe :). iti mai poti lua o mana, doua de spanac pentru salata, poti combina in multe feluri. Foarte satioase sunt fasolea, lintea, sub forma de pasta sau in salate. Poti sa-ti iei un cotlet de porc, de ex, sa-l coci incet la foc mic si-l ai dupa aceea ca mezel la lucru, taiat felii subtiri. poti sa-ti faci pateu din ficat de pui. solutii sunt chiar o gramada, si toate bune la gust πŸ™‚ zau. ideea cred ca e sa reorientezi un pic gusturile, sa-ti dai si chestii cu care nu erai neaparat obisnuita, ca s-ar putea sa-ti placa.

  • ady
    09.02.2013 - 12:29 | Permalink

    n-as considera dansul miscare chiar moderata. πŸ™‚ o juma’ de melodie de salsa pe tempo rapid scotea untu’ din mine mai ceva ca 15 minute de mers rapid pe banda.
    dar e misto dansul. eu m-am lasat din lipsa de partener stabil. la sala dadeam peste tot felul de impiedicati care, in plus, nu pricepeau ca daca eu am 1,5 m automat pasii mei sunt mai mici-iesea un decalaj de mama-mama.
    n-am mers niciodata la un nutritionist. dupa ce unul d-asta a trecut-o pe o colega de-a mea pe regim de 2 saptamani numa (si exclusiv) carne, iar dupa-aia legumele si lactatele erau aparatii meteorice (ca sa nu mai vorbim de o totala interdictie a rosiilor sau orice legume de culoare rosie, pepeni, cirese sau alte fructe), nici n-am incercat.
    am incercat singura sa ma descurc. asta a insemnat 3 mese pe zi, plus o gustare (de regula fruct, dar puteau sa fie biscuiti, dar numarati πŸ™‚ ), o mancare calda cu carne, gatita de mine si luata la caserola la pranz, o masa calda sau nu (salata mai consistenta), dar fara carne seara, tot gatita. fara paine cand in farfurie erau cartofi, orez, mazare, fasole boabe. legume si salate de sezon (fara rosii iarna sau sfecla in miezu’ verii). nu am exclus cu desavarsire dulciurile (dar dulciuri la mine inseamna 1 pachet de cioco in 1-2-3 luni, depinde de situatie, uneori nu-mi trebuie cu lunile, alteori…..; o prajitura la o luna) nici cartofii prajiti (cam de 2 ori pe luna; insa m-am specializat in cartofi copti, imi ies de sta pisicu’ in coada) sau alte alimente “interzise”.
    e adevarat am slabit doar 6-7 kg intr-un an, dar fara niciun fel de frustrari, fara senzatie de foame, fara ameteli, fara “nu stiu ce sa mai gatesc ca sa pot manca”, fara cheltuieli suplimentare.
    poate un nutritionist s-ar lua cu mainile de cap, dar pentru mine merge. (analizele sunt bune, cu exceptia vitaminei D, pe care medicul se chinuie s-o aduca la valori normale de 1 an de zile si nu iese).

  • Criss
    09.02.2013 - 14:41 | Permalink

    Prietena mea a fost la nutritionist acum vreun an. Din luna decembrie pana in luna mai i-a spus ca vrea sa dea jos 12 kg. I-au facut analize, i-au calculat grasimea din corp si i-au spus cam la ce varsta se situeaza din cauza colesterolului etc ( 45ani in conditile in care ea avea 26) si i-a dat un regim alimentar plus controale regulate. Ea a cerut sa faca orice da sa nu ii scoata ciocolata din regim. Astfel ca i-a oferit si o ciocolata, da nu din aia normala πŸ™‚
    Prietena mea a slabit fix cele 12 kg pana la data de 1 mai si i-au refacut toate analizele, ajunsese la varsta de 23 ani!
    Cred ca doar ai nimerit un nutritionist prost.
    Bafta multa si vointa din plin πŸ˜‰

  • ady
    09.02.2013 - 19:51 | Permalink

    tipa de care vorbesc trebuia sa slabeasca cateva zeci de kilograme. si chiar a slabit cea mai mare parte in timpul preconizat.
    insa mie ideea unei alimentatii exclusiv si apoi preponderent carnivora mie nu-mi suna bine. amintirile celor mai elementare cunostinte de anatomie imi spun ca omul este o creatura omnivora. avem masele de vaca, dintii din fata de iepure si canini de carnivore, iar tractul digestiv o combinatie de ierbivore si carnivore.
    in plus ce faci cu vitaminele si mineralele, le iei de la farmacie?
    daca m-as duce la un nutritionist nu m-as duce cu ideea “vreau sa slabesc x kg”. eu mi-as dori niste sfaturi privind un regim de masa sanatos, dar care sa nu-mi dea bugetul peste cap, sa nu provoace frustrari majore (ok, daca sunt obisnuita sa bag in mine o tava de prajituri pe zi, o bucata/felie pe saptamana va genera frustrari, dar eu vorbesc de limitele bunului simt), sa faca mesele in familie o corvoada, ca sa nu ma excluda din societate (n-am voie pizza, alcool, dulciuri, etc- ii omor -aia care doar se gasesc la asa ceva in prezenta mea) si mai ales sa poata fi aplicabil “a la long”. nu un regim de slabit, ci un regim de viata (cum ziceam fara infometare, fara frustrari prea mari, fara chetuieli exagerate, sau cu prea multa munca in plus).
    acu’ de[inde si cum e obinuit fiecare, ce intelege prin frustare, cheltuieli suplimentare sau munca in plus.
    eu, una, sunt multumita de ce am realizat eu cu mine, pentru mine.

  • 11.02.2013 - 13:14 | Permalink

    @Delia: multumesc pentru sugestii! Ciupercute am facut de vreo 2 ori, dar la cuptor si umplute cu branza dietetica amestecata cu marar. Au fost un hit! :)) Dovlecelul a devenit my best friend. La fasole n-am ajuns inca, dar e pe lista πŸ™‚
    Aoleo, am intrat pe blogul tau si am salivat de pofta :)) Pai ce-mi faci? :))

    @Ady: ceea ce descrii tu acolo, nu e o dieta, ci un mod de a manca normal si sanatos (adica echilibrat). Chestie pe care vreau sa o fac si eu. Nici mie nu-mi suna deloc bine dietele foarte restrictive pentru ca nu cred ca se pot tine pe o perioada lunga de timp. Da, se slabeste rapid, dar dupa aia daca mananci “normal” te ingrasi la loc.
    Eu am voie sa mananc cam orice in afara de dulciuri, prajeli, patiserii, dar in cantitati mici si dese.

    @Criss: o sa mai fac o incercare cu nutritionista respectiva si ii voi cere mai multe sugestii de mancaruri. Daca nici de data asta nu ne intelegem, o schimb πŸ˜‰

  • 11.02.2013 - 18:36 | Permalink

    Este excelent sa faci si miscare nu doar sa mananci sanatos. Felicitari pentru tine si mult succes!

  • Fluture
    15.02.2013 - 22:57 | Permalink

    40 ani!!? nu te cred, in (putinele) fotografii (pe care le-am vazut eu), nu ti-as fi dat mai mult de 25 πŸ™‚

    Serios. La mai multi. Si mai frumosi.

  • 21.02.2013 - 17:48 | Permalink

    Stai sa vezi cand oi da inca 5 kile jos. O sa arat de 18 πŸ˜†

    Anyway, multumesc πŸ™‚

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *