Budapesta, pe fuga

Dezavantajul plecarilor in “interes de serviciu” este ca nu apuci sa vezi mare lucru din orasele in care calatoresti. Am ajuns la Budapesta luni seara si am plecat miercuri dupa amiaza. Marti am stat in sedinta de la 8.30 dimineata pana la ora 19.00, cand deja era intuneric afara 🙁

Din ce am reusit sa vad din taxi, pot sa spun ca Budapesta este un oras in care as reveni cu placere intr-un city break. Este cochet, curat si foarte bine conservat. Stradutele din centru m-au dus cu gandul la Paris. Cladirile vechi, adevarate bijuterii arhitectonice au fost restaurate, iar cladirile noi si moderne se integreaza discret in peisaj. N-am vazut discrepantele de la noi.

Hotelul Novotel Danube in care am stat este situat chiar pe malul Dunarii, vis a vis de cladirea Parlamentului, care arata foarte frumos noaptea.

De altfel, totul este luminat feeric si arata spectaculos. Ma uitam ca un copil care nimerise in tara lui Mos Craciun, mai ales ca vecinii unguri au intrat deja in febra Craciunului si au inceput sa orneze orasul cu luminite.

In cele 2 seri in care am stat acolo, am fost in 2 pub-uri diferite pentru a lua cina si a bea ceva cu colegii de la firma. Primul se cheama Minyon si arata foarte dragut. Chelnerul vorbea o engleza acceptabila si a fost dragut sa-mi recomande un cocktail fara alcool care chema “Chocolate Moment” 🙂 In a doua seara am fost invitati intr-un club underground, care mie mi s-a parut kitchios rau de tot. La intrare era un urs urat ( 😀 ), iar inauntru principala decoratiune consta in niste … iepuri zburatori. N-am stat decat vreo 3 sferturi de ora pe acolo, dar mi-a ajuns. Muzica nu suna rau (un gen incert – ceva indie combinata cu niste etno), dar nu e tocmai genul meu. M-am mirat ca lumea nu dansa. Era o atmosfera cam ca cea din Control, doar ca nu era atata zgomot.

Intrarea in Club Instant
Animale zburatoare

In ultima zi am apucat sa mergem vreo 2 ore intr-un mall din zona unde erau birourile. Nu mi s-a parut spectaculos, erau cam aceleasi magazine ca la noi. Oricum nu aveam chef sa probez “tzoale”, asa ca mi-am cumparat niste bomboane de ciocolata si am cascat gura pe la vitrine. Am reusit sa-mi gasesc pe acolo o surata mai tehnologizata 🙂

Decoratii de Craciun la inceput de noiembrie
O ciupercutza cu butoane in Budapesta 🙂
Poza facuta special pentru Dorin 🙂 Angry Birds de plus 😀
O intamplare neobisnuita cu un taximetrist care ne aducea la hotel marti noaptea: si-a dat seama ca a gresit drumul (in Budapesta sunt mai multe Novoteluri) si la un moment dat a oprit aparatul de taxare. Replica lui: “this is not sightseeing” 🙂
Imi pare rau ca nu am vazut mai mult si nu am avut timp sa fac mai multe fotografii. Dar poate cine stie, cu alta ocazie, intr-o vacanta 😉

3 Comments

• 15.11.2011 - 08:34 | Permalink

Iti recomand o vizita dupa craciun. Orasul e spectaculos, poti patina in fata unui castel impreuna cu alti 500 de insi. Reduceri semnificative, nu ca la noi. Si cunosc un motel foarte cochet cu parcare supravegheata si mic dejun delicios.

• 15.11.2011 - 20:58 | Permalink

Eu as merge oricand, dar pe final de an va trebui sa lucrez. Deh, asa e la corporatie.
    Prin primavara o sa ne gandim mai serios la un city break 😉

• 22.11.2011 - 19:29 | Permalink

Am facut si eu un tur al Budapestei de 2 zile si sa stii ca am vazut cam tot ce era de vazut. E superb orasul, mai ales seara, e fascinanta si istoria lor. Am vazut ca ai postat si o foto a Palatului Parlamentului, ce parerea ai, e mai frumos al nostru? Eu cred ca e ceva mai elegant al lor.